Komisja przyjęła strategię promocji unijnych produktów rolnych na 2017 r. o łącznym budżecie wynoszącym 133 mln euro w porównaniu ze 111 mln euro w 2016 r. Z kwoty tej współfinansowanych będzie szereg programów, z których większość będzie ukierunkowanych na regiony i państwa trzecie, w tym Chiny, Bliski Wschód, Amerykę Północną, Azję Południowo-Wschodnią i Japonię. Podejście to idzie w parze z wcześniejszą tegoroczną inicjatywą komisarza Phila Hogana, który rozpoczął starania dyplomatyczne o pozyskanie nowych rynków i wsparcie dla konsumpcji europejskich produktów za granicą.
Zaproszenie do składania wniosków o przyznanie środków z budżetu na 2017 r. zostanie ogłoszone najpóźniej w styczniu 2017 r. Skierowane ono będzie do organizacji, których kampanie promocyjne, trwające zazwyczaj trzy lata, będą współfinansowane przez Komisję Europejską na poziomie 70–85 proc.
Produkty najczęściej reklamowane w ramach kampanii to owoce i warzywa (30 proc. programów), mięso (17 proc.) i produkty mleczne (15 proc.). Odzwierciedla to znaczenie promocji, która ma wspierać sektory doświadczające trudności na rynku, takie jak sektor mleka i wieprzowiny.
W planie ponownie zwraca się uwagę na produkty objęte unijnymi systemami jakości, pochodzące z regionów najbardziej oddalonych oraz z produkcji ekologicznej, ale również uwzględnia się specyficzne rozwiązania dla sektorów dotkniętych trudnościami rynkowymi, takich jak rynek produktów mlecznych, wieprzowiny i wołowiny, oraz dodatkowe 4,5 mln euro dla sektorów dotkniętych niespodziewanym kryzysem. Kolejnym nowym elementem w przyszłym roku jest kwota (15 mln euro) przeznaczona na programy promocyjne podnoszące świadomość na temat zrównoważonego rolnictwa oraz roli rolnictwa w działaniach w dziedzinie klimatu na rynku wewnętrznym.